דיקור סיני

האקופונקטורה הוא למעשה שמו המקורי של הדיקור הסיני, שיטת הטיפול העיקרית בסין. הדיקור הסיני הינו שיטת טיפול עתיקה בת למעלה מ- 2500 שנים, המתבססת על העובדה כי אברי גופנו זקוקים לאספקה תקינה ורציפה של חמצן וחומרים מזינים אחרים הנמצאים בדם שלנו.

השיטה הסינית העתיקה מיפתה את גוף האדם ואת האזורים בו עלולים להיווצר חסימות בזרימת הדם והן באנרגיית הצ'י הזורמת בגופנו. למעלה מ- 2000 נקודות כאלו נמצאו ועליהן מתבססת שיטת הטיפול של הדיקור. המטפל מאבחן ובוחר בקפידה את הנקודות בהן יש צורך לטפל ולהגביר בהן את זרימת הדם וכך לטפל בבעיות רפואיות שונות. זוהי הסיבה שמדובר בטיפול טבעי, שאינו מסוכן וללא תופעות לוואי. מדובר בשיטה הגורמת לגוף לטפל בעצמו, ללא התערבות של גורמים חיצוניים או תרופות. ישנה אנלוגיה מקסימה המתייחסת לצמח שמנעו ממנו מים עד שלאט לאט הוא התייבש ומת. הצמח הזה הוא למעשה האברים שלנו והמים הם הדם שלנו, המכיל חמצן. חסימות וזרימה לא תקינה של הדם לאברים יגרמו לתופעות גופניות ורפואיות לא נעימות. באמצעות שיטת הדיקור הסיני ניתן למצוא ולאבחן היכן נמצאת החסימה בגופנו, הגורמת להפסקה או עיכוב של זרימת הדם שמעניקה חיים וחמצן לתאים, לאיברים ולרקמות שלנו.

המחטים באמצעותן מטפלים בדיקור הסיני כל כך דקות, כך שהן לא מעוררות את העצבים בגופנו בכדי לגרום לכאב. הטיפולים אינם כואבים, אינם פוגעים בעצבים או כלי דם והם לא דורשים התאוששות, כך שניתן לחזור לשגרה מיד עם תום הטיפול.

כ- 2 מיליארד אנשים מסביב לעולם, לאו דווקא סינים, מטופלים ונעזרים ברפואה הסינית בחיי היום יום שלהם, כטיפול המחליף או המלווה את הרפואה המערבית והטיפול אצל הרופא המטפל. הדיקור יכול לסייע במצבים רפואיים רבים ומגוונים בהם: בעיות אורתופדיות, בעיות קיבה ועיכול, מיגרנות, דיכאון וחרדות, סרטן, מחלות אוטואימוניות, בעיות פוריות, אלרגיה, דיאטה ועוד.