גיל המעבר

תופעות גיל המעבר הן תופעות מוכרות ושכיחות המופיעות בקרב נשים הנמצאות סביב גיל 50, הגיל בוא הן מפסיקות לקבל ווסת ומאבדות את פוריותן. תופעה זו נקראת בהגה המקצועי "מנופאוזה" – חודש הפסקה. למעשה הפאוזה, ההפסקה הזו של תהליכי הפוריות החלים בגופה של האישה החל מגיל הפוריות שלה, גורמים למספר לא מצומצם של תופעות לוואי לא כל כך נעימות: גלי חום עזים בכל עונות השנה, צמא, עייפות, קשיים בהירדמות ושינה לא רציפה, הופעת פצעונים, נשירת שיער עצבנות ועוד.

למעשה עצירתו של תהליך המחזור ההורמונאלי של האישה, משפיעה באופן ישיר על יתר התהליכים בגוף הקשורים גם הם ל"גיל הבלות". הרפואה המערבית מציעה שלל פתרונות ותחליפים הורמונאליים, שמטרתם לאזן את רמות ההורמונים בגוף. כמובן שמדובר בתחליפים מלאכותיים ולא טבעיים.

החלופה הטבעית לטיפול בתופעות גיל הבלות, היא טיפולים אלטרנטיביים מהרפואה הסינית, באמצעותם ניתן לאזן את רמות ההורמונים בגוף ולהפחית משמעותית את גלי החום, נדודי השינה ושאר התופעות מהם סובלת האישה. הטיפולים הללו כוללים דיקור סיני וטיפול נקודתי בתסמינים והן שילוב של תמציות צמחים טבעיות ושינוי תזונתי משמעותי. אישה שתקפיד על תזונה חכמה עוד מגיל הפוריות שלה, סביר שתסבול מסימפטומים קלים משמעותית בגיל המעבר.

התאמת טיפול לנשים בגיל המעבר דורש אבחון מדויק. תופעות גיל המעבר משתנות בין אישה לאישה, לכן על המטפל להתאים טיפול מדויק ואפקטיבי עבור כל מטופלת. ד"ר ג'ק טובול, מומחה לרפואה סינית, מטפל בקליניקה שלו בנשים רבות הסובלות מתסמינים של גיל המעבר ומסייע להן להשיב את איכות חייהן. הפחתה של התסמינים מאפשרת לנשים להיות רגועות יותר, ספונטניות יותר ולא להיות תלויות משתנים כמו חום, לחות, חשקים ומצבי רוח הפכפכים.