אורתופדיה

ספורט תחרותי וחובבני הוא ללא ספק פעילות מהנה ובריאה. עם זאת, נראה כי פעמים רבות סובלים ספורטאים מפציעות ספורט ברמות שונות המקשות עליהם לשוב לפעילות ולעיתים אף מאלצת אותם לנטוש את התחביב או המקצוע הספורטיבי הזה.

ספורטאים רבים בישראל ובעולם כולו, הסובלים מפציעות ספורט בדרגות שונות, יפנו לטיפול רפואי קונבנציונאלי אצל האורתופד המטפל. במקרה הטוב הם יקבלו טיפול פיזיותרפיה המשלב תרופות אנטי דלקתיות שיטפלו בכאב וימנעו החמרה, כשבמקרה הגרוע הם יאלצו לעבור ניתוח לתיקון הרצועה, הסחוס, השריר או העצם. טיפול תרופתי מסוג זה עלול לא רק שלא להועיל אלא להרע משמעותית את מצבו הבריאותי של המטופל. שימוש ממושך בתרופות אנטי דלקתיות עלול להוביל לכאבים בקיבה, דימומים ואפילו לפגיעה ממשית בכליות.

כמובן שטיפולים אורתופדים לא פוקדים רק ספורטאים, אלא גם גברים ונשים הסובלים מכאבים ומצבים רפואיים פיזיים, המגבילים אותם בתנועה ובפעילויות מסוימות בחיי היום יום, כתוצאה מגיל והן מתאונות שונות.

בשני המקרים, שימוש ממושך בתרופות חזקות מסוגים שונים, אינו שיטת הטיפול האידאלית ביותר לגופנו. לכן, נראה יותר ויותר ספורטאים ואנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות שונות, פונים לטיפולים אלטרנטיביים, כשהמוביל שבהם הוא הדיקור הסיני. באמצעות טיפולי דיקור ניתן לא רק להקל משמעותית על תחושת הכאב, אלא גם להאיץ את תהליך ההחלמה אצל המטופל. הדיקור פועל על שיפור התנועה וזרימה של אנרגיית הצ'י הנמצאת בגופנו. אמצעות הנחת מחטים בנקודות ספציפיות, ניתן לשחרר סתימות ולהגביר את הזרימה ובכך למעשה לשכך כאבים ולרפא פציעות החל מגב תפוס, דרך דלקות בגידים, דלקות פרקים ועוד.

ד"ר ג'ק מטפל כבר למעלה מ- 15 שנים בקליניקה שלו בפציעות אורתופדיות בדרגות כאב וחומרה שונות. באמצעות הדיקור הסיני ריפא ד"ר ג'ק מאות ספורטאים, גברים ונשים, מקצוענים וחובבניים והשכיח את כאבם.